Måndag

Och jag är faktiskt på riktigt bra humör, trots ont i armen.
Fick mig en pratstund med sköterskan som satte sprutan, hon tyckte jag skulle ha tagit den tidigare. Jaha säger jag då, men det fanns inga tider att boka när jag ringde tidigare. Men du är ju gravid och då får du tid tidigare. Nähä säger jag då för det spelade tydligen ingen roll längre eftersom riskgrupper inte går före i kön längre. Ja men då har de sagt fel åt dig på vårdcentralen.
Hade ju varit bra om ni hade samma rutiner säger jag då.
Lite småputt. Men nu är jag impregnerad med läskigt vaccin i alla fall. Elin hatar sprutor!

På jobbet, har egentligen slutat nu men sitter kvar en stund och väntar på gubben. Mått sådär oförskämt bra idag, var lite orolig att jag skulle känna mig lite nere efter sprutan. Huvudvärk sa de att jag kunde vänta mig, de flesta har tydligen haft huvudvärk. Men jag har ju i stort sett huvudvärk varje dag annars så inga större förändringar där inte. Bara att jag inte kan ligga på min favoritsida. Både jag och gubben har legat konstigt i natt.

I dag blir det att rensa ur kylen, jajamen! vi ska vara flitiga. Storstädar till och emd en gång i veckan. Och det underliga när vi hade gjort det någon vecka så var det helt plötsligt inte lika mycket att städa längre. Vi kunde hålla undan! Otroligt. (Om ni hade sett hur jag bodde i Umeå så hade ni tyckt att det var ett gigantiskt framsteg för Elin) Tur att jag har en man som är ordentlig.
En man, coolt. Elin är fortfarande i fjortisstadiet i hjärnan så att ha en man, en make känns fortfarande orealistiskt. Får man gifta sig när man är så hiiiimla ung som jag är ;) ?

Längtar till jul.
Som sagt jag är ett julfreak.
När jag klär julgranen får jag bomull i hjärnan. Stackars gubben min har inte levt så länge med mig att han har vant sig vid min julfrenesi. Är inte så mycket för pynt, har det gärna ganska medel. Man kan ju inte pynta hela huset inte men en stjärna eller en tomte här och där. Eller ja tomtar är lite läskiga men allt annat kan jag ha.
Myspys.
Ungen kommer att bli indoktrinerad.
En rosa vagn har jag sett ut. Rosa och vit med kamoflage i älgar. Mmm. Kul om det blir en kille. Men det finns ju inga tjej eller killfärger. Du ska ju kunna ha vad som helst. Vad spelar det för roll egentligen? Bara svårare för folk att se vad ungen är för något. Varför ska alla vara framme och pilla och greja på en gång det är småbarn med i bilden?
Har sagt att nära och kära (och alla på jobbet givetvis, de räknas ju faktiskt dit) får pilla hur mycket de vill men kommer det någon tant på gatan (inse det är mest tanter) och ska tafsa på unge eller mage så blir det morr och baj baj.
Min mage. Min unge. Jag bestämmer. Alltså ska jag ha en rosa vagn.
(Om jag får för karln förstås;)) Finns en risk att han lägger in veto mot det. Helst hade nog han vela ha en grön kamovagn med maskeringsnät på och hållare för hagelbössan för närgångna gamlingar (får se hur det blir med den saken) En schäfer som traskar på sidan om kanske avskräcker lite grann också.
Lilla Leica som inte skulle göra en fluga förnär.
Hoppas inte ungen blir allergisk. Katt och hund är som trevligt att ha.

Nu ordbajsar jag igen.
Nu ska jag gå och göra något vettigt med min tid.
Harä!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback