Matförgiftning

Usch ve och fasa.
Åkte på en rejäl matförgiftning i söndags. Jag och gubben åkte på Thai på kvällen, orkade inte laga mat hemma. Tog nån gryta med räkor i. Efter drygt en timme så började jag spy och det slutade inte. Fortsätte hela natten. Fick inte i mig något alls. Totalt utmattad. Och det var inte bara att spy. USCH!
Idag, tisdag, börjar det kännas bättre. Och nu kanske ni frågar er hur jag vet att det var thaimaten, jo för det enda jag åt under dagen var lunch med hela tjocka släkten och ingen av dem har blivit sjuka. Så det blir alllldrig mer thaimat där! Huvvaligen!

Gubbarna är ute och fixar med sista väggen. Baksidan. Så förhoppningsvis snart klara.
Har lite bilder från de andra väggarna här.


  Vägg nummer 2

Visst blir det fint. Jäklar vilket jobb de gör. Målningen är ju det minsta jobbet så att säga. Man kan nog känna sig stolt när man har bytt panel på ett helt hus. Det har dessutom gått ganska fort. Det är action på gubbarna.

 Rikard och Henke i jobb

Har inte varit ut och fotat det färdiga resultatet. Har som sagt legat helt däckad. Rikard ringde till och med hälsovårdsmyndigheten. Tänk om det hade varit en äldre person som blivit sjuk. Hade ju kunnat vara livsfarligt. Usch. Nej man måste ju anmäla sånt. De flesta tänker nog inte på att man kan anmäla heller. Har hört nu att det är fler som blivit sjuka efter att ha ätit där. Nej nu blir det aldrig mer där. Inte konstigt de kan ha så billig mat.
Nej nej nej.

Så det har inte hänt så mycket på sistone. Har ju som sagt bara legat hemma och tyckt synd om mig själv.
Idag känns det tack och lov mycket bättre. Försöker tillföra så mycket vätska som möjligt nu när jag inte spyr längre. Fortfarande dålig i magen dock men det lär väl ge sig det också. Huvudvärken är klar. Inte konstigt när man knappt druckit något på två dagar.

Jaha nu regnar det också. Då lär det blir paus i arbetet där ute.

Typiskt Kiruna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback