Ny blogg

Tänkte att jag skulle börja med en ny blogg.
Ny blogg, snart ny panel och nytt efternamn.
Jepp Elin har gått och gift sig.
Elin Fredriksson.

Låter väl trevligt. Och det är det. Mer än trevligt. Det är helt underbart!
Trodde inte det skulle vara så speciellt eftersom vi varit tillsammans i fyra år ungefär. Men det känns superbra.
Helt underbart.
Visst alla dagar är inte alltid underbara men alla dagar kan ju inte vara helt fantastiska eller hur?
Hade varit ännu mer fantastiskt om man hade haft bebis i magen men man kan inte få allt.
Vi blev gravida i januari men det gick inte riktigt som det skulle, men man får jobba på det igen. Allt verkar då vara okej nu så det är bara att köra igång igen. Det man inte dör av härdar. Är det inte så man säger?

Nu jobbar vi för fullt med att byta panelen på huset. Jag är målaransvarig men det regnar för fullt ute. Så är det när man bor i Kiruna =). Man ska inte gnälla. Vi hade riktigt fint i morse när jag var ut med vovven. Lilla Leica =) Det är inte så mycket ös i hunden nu, hon har haft en lång tur på grusväg så tassarna mår inte bra. Men hon haltar mindre nu så snart ska vi ut och träna. Det behövs verkligen! Huvvaligen, jag hade verkligen behövt gå ner några kilon.

Farsgubben är här och hjälper makarna Fredriksson, tror inte vi hade klarat oss utan honom. Mor har också hjälpt till så gott det går, stackarn är sjuk och jobbar ändå för fullt. Rikards föräldrar har också varit här och hjälpt till, utan Maggan hade vi nog inte haft lika många brädor målade =)




Bröllopet ja =) Gifte oss 4 juli så vi är vad man skulle kunna kalla nygifta =) Riktigt roligt. Vi hade ett riktigt kyrkbröllop med tärnor och bestman och allt. Traditionsenligt *ler*.
Tänkte att jag skulle slänga in lite bilder här =)




Här fick vi t.o.m. med tärnorna Madde och Bettan och bestman Totte. Alla skötte sina jobb galant och efteråt vankades det partaj. Fri bar, massor med god mat och härliga människor. Alla gjorde verkligen våran dag till en underbar dag som vi kommer minnas resten av livet. Helt underbart!

                         Rikard och Jag

Rikards lillebrors sambo Johanna hade fullt upp hela morgonen, vi började vid nio och var klar strax före lunch. Det blev verkligen jättefint, hon gjorde både hår och makeup. Vilken kvinna!



Vi tog bilder hos fotograf också men de hade vi inte fått än. Ska dit i veckan och betal för oss också. Bilderna som är här har min underbara kusin Madde tagit, alla är från hennes kamera. Både hon och Elisabeth är riktiga fotoproffs men ansvaret föll på Madde att jobba under kvällen. Såg nog att min morbror Uffe också sprang runt med kameran så det har blivit en hel del sköna bilder *ler*

Nej nu ska jag ut till panelbygget. Får väl ta och lägga in lite bilder därifrån också.

Harä!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback