Förkyld

Jaha då har man gått och blivit förkyld. Men inte Svinet verkar det som. Bara ont i halsen, ser ut som äckliga blåsor har byggt bo där. Ingen feber tack och lov, det är väl det enda man ska vara riktigt försiktig med när man är gravid har jag hört eftersom babyn också får förhöjd temperatur.
Har inte råd att stanna hemma från jobbet eftersom jag redan varit sjuk en hel jäkla vecka förra månaden. Vill inte ha kass lön två månader i rad. Så ingen feber så stannar jag inte hemma.
Tänkte vaccinera mig mot Svinet nästa vecka, får se om man hinner så långt ;/ Nu får man väl den också.
Har aldrig haft influensa tidigare så varför skulle jag börja prova nya saker nu?
Nej det är gubben som har smittat mig med hans halsinfektion. Morr*

 
Det är ju som typiskt.

Sovmorgon idag, gud vad skönt. Sover dåligt när man måste palla upp sig med kuddar. Lite svårt att andas när halsen sväller igen. Förhoppningsvis går det över innan nästa vecka, ska till Luleå på julfest/kurs. Fredag blir kurs och partaj sen är det en minikurs på lördag morgon och därefter lite shopping. Behöver definitivt nya byxor. Mammabyxor. Inga av mina byxor passar, eller ja passar gör de ju men jäkligt obekvämt när byxorna trycker över magen. Jepp Elin börjar bli rund. Har inte tänkt lägga upp några bilder, det finns fina gravida kvinnor och så finns det Elin så nej inga bilder på babymagen. Kan hända att det kommer en påklädd bild, den som lever får se.
Men än så länge inga nakenbilder.

Någon som är medberoende på Facebook?
Spelar det hemska spelet caféworld, inte alls inredningsfreak men man kan som inte sluta laga mat när man en gång börjat. Är det så här en knarkare känner sig?
Troligen.
Suuuuget är starkt.

Nu måste jag laga mer mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback