På jobbet

Sitter kvar på jobbet. Jag är ju konstig.
Men smaskar i mig lite frukt innan jag ska hem. Passar på.
Mellanmål vettu, sånt ska man tydligen äta när man är gravid. Gått upp ett kilo nu.
Fast det är väl pizzan som vi smaskade i oss häromdagen *ler*

Har varit rätt lugnt på jobbet idag.
Vilka underbara patienter man kan ha ibland.
Dessutom har musiken varit riktigt bra idag. Ibland blir det lite småskum blandning. I och för sig så får jag väl skylla mig själv.
Varför sitter jag på jobbet och skriver förresten? Ja jag är slö men vår dator hemma är fan så helvetes mycket mer slö än mig. Blir kotletter idag. Inte min favoritmat men gubben gillar det så man får uppoffra sig ibland. Äter från frysen just nu, måste ju spara så man har råd till julklappar. Mer riktigt är nog att jag snålar till soffan som jag tänkt inhandla i januari. Det pinsamma är att vi säkert haft råd att köpa den där soffan flera gånger om man jag och Rikard är väl inte direkt kända för att lägga pengarna på rätt grejer.

Snart jul
Elin älskar jul
Vissa går ut och festar till jul men inte Elin inte. Hemskt att ha ett jobb när man måste jobba julafton. Det är ju nästan favoritdagen på hela året ju! Tror nästan det är optimala favoritdagen t.o.m. Mmm julafton.
Fast jag gillar ju inte julmaten så värst mkt.
Köttbullar,leverpastej och ägghalvor är väl egentligen inte mkt att ha men det är det jag gillar så det så.
Alla de där kladdiga salladerna lämnar jag åt alla andra. Skinka blä. Prinskorvar usch. Sylta fy.

Nej nu ska jag hem, hunden måste få komma ut lite grann.
Inte lika trevligt idag, finns ju ingen sol.
Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Det värsta under min graviditet var just julen.. För jag äääälskar julbord men det fanns så sjukt mkt som man inte "fick" äta, och nojig som jag var så lät jag bli.. Men nu jäklar, i år ska det snaskas julkäk som aldrig förr!

2009-12-03 @ 21:12:18
Postat av: Elin

Ja jag är då inte nojig, har dock undvikit riktigt blodigt kött och min favvo Sushi. Annars äter jag det mesta =) Min barnmorska är väldigt nere på jorden och det enda hon har rekommenderat att inte ta är alkohol,droger och nikotin =) så går väl lite på magkänslan ;)

2009-12-04 @ 15:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback