Höst,snart vinter

Har egentligen inget speciellt att skriva idag.
Känner mig lite nere. Troligen hormonerna. Gråter för allt möjligt. Kunde knappt se Grey´s idag, alldeles för mkt tårar ivägen. Jag vet jag är konstig. Nu är jag dessutom extra konstig.

Bruce Springsteen - Nebraska

Magen känns bättre. Inte hundra procent men bättre. Fått lite småont i "babymagen" också men det är vanligt tydligen. Inte alls lika ont som vid ett missfall men lite ömt är det. Tydligen räckte det inte med alla kilon jag gått ner utan mitt BMI är fortfarande för högt, ska på nån sorts glukosbestämning (eller vad det nu hette) på torsdag. Då kollar de hur mina glukosvärden är under några timmar. Passade ju veeeerkligen perfekt nu när jag varit borta från jobbet så mkt och vara borta en dag till. Tar tydligen minst tre timmar och då är det en hel förmiddag åt skogen. Suck.
Mina blodvärden låg på 150 nånting, 6 på sockret och allt verkar helt okej. Hade en hög infektionshalt men det är klart när man har haft nån skum utlandsmagsjuka i drygt två veckor så kanske man är lite sänkt.
Ingen HIV,hepatit eller syfilis fanns det heller. Ganska kul att de testar för sånt men man vet ju aldrig. Gubben kanske har en affär med någon HIV smittad på jobbet *skrattar*

Bruce Springsteen - Mansion on the hill

Känner mig kass. Dålig på mitt jobb. Dålig på att ta hand om hemmet. Dålig på att ta hand om mig själv. Dålig på att ta hand om karln. Ja jag vet, karln ska väl kunna ta hand om sig själv men det är inte direkt det jag menar. Jag känner mig allmänt kass bara. Alla andra är duktiga på något. Lisa t.ex. är super på att ta hand om hemmet. Hon är organiserad och duktig på det mesta. Jag kan i stort sett inget alls. Kan ialla fall inte komma på något så här i skrivande stund.
Jag försöker alltid men det går aldrig som jag tänkt. Väntar bara på att alla andra också ska inse hur kass jag är, och att jag då skulle få sparken eller att gubben äntligen skulle inse vilken hemsk person jag är och lämna mig.
Hur jag ska bli som mamma törs jag inte ens tänka på. Kan ju knappt ta hand om mig själv....
Suck. Som sagt. En dålig dag idag.

Bruce Springsteen - Highway Patrolman

Ska passa på imorgon att fara och träna efter jobbet. Var ett tag man var och tränade. Får vara lite försiktig bara. Men bara för att man är gravid så är man inte handikappad. Jag har egentligen haft tur, inget illamående, ingen viktuppgång. Stod i och för sig att till månad 3 ska man ha ökat ca 1 kilo så det är ju bara bra att jag har gått ner 6 kilo. Är inte direkt mager om man säger så. Men ska bli skönt att träna lite grann. Försökt lägga om kosten så man får i sig grönsaker och sånt där som ska vara nyttigt för kroppen. D.v.s. min egen kropp struntar jag i stort sett i men knyttet måste man ju ta hand om.

Bruce Springsteen - State Trooper

Gubben är på älgjakt. Ganska bra egentligen, han tar inte tårar så värst bra. Vilken karl gör egentligen det? Sen är det lite svårt att förklara vad man gråter för när man gråter hela tiden. Jag vet ju att det är lite hormoner som surrar runt så jag är inte alltför orolig *ler*, man får ta sånt när man är gravid. Så länge man inte skäller ut någon. Jag har ett jättebra tips för kvinnor som har en massa överskottsilska. Åk ut med bilen och se till att rutorna är uppvevade sen morrar ni åt alla andra trafikanter. När man får ett sånt där anfall av onödig aggressivitet så är det bra att ha något att ta ut det på. Försöker att inte vara alltför aggro mot Rikard. Stackarn är ju helt underbar med mig och förtjänar absolut inte ett morrande graviditetsmonster. Så ut med bilen och skrik lite för dig själv. Lovar det känns bättre efteråt.

Nu ska jag lyssna vidare på Brucan och njuta lite i soffan innan jag börjar med bullbaket. Ska rulla köttbullar idag också. Brysselkål....mmmm.....(man blir sugen på de mest konstiga sakerna) KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback