Morgon morgon

Kissnödig som vanligt på morgonen så det var bara att kliva upp. Har ändå sovit så dåligt efter gårdagens pärs.

Men tänkte igår; när man avlivar ett djur har man gott om tid att säga hejdå. Man får krama om dem och trösta dem medans de relativt lugnt somnar in. När en människa dör händer ibland så fort att man inte har varesig chans att trösta eller säga hur mycket man älskar dem. Så känns ändå bra att man hinner säga hejdå och att djuret får vara med husse eller matte medans de får slippa smärta och obehag.
Så man får se det på det sättet.
Finns något positivt med allt.

Ganska ont i övrigt idag, svårt att gå och jobbigt att ta sig upp ur sängen. Jag vet jag gnäller; har haft så himla lätt graviditet annars. Det är ju ändå sluttampen och det ska vara lite jobbigt. Jag vet att jag kan ta en panodil och underlätta det hela men har ju planerat en så naturlig förlossning som möjligt och om jag "wimpar" ut redan när förvärkar kommer som ändå är mycket mildare (har jag hört) än de riktiga värkarna och tar bedövning då lär jag ju inte klara av de riktiga utan bedövning. Så jag härdar ut. Det håller ju inte i sig så länge.
Jag tycker det jobbigaste är smärtan som inte släpper. En förvärk släpper ju men bäckenet eller vad det nu är som värker därnere släpper ju inte. Det molar och värker antingen mycket eller lite. Stå och gå är det värsta. Jag skyller på att gubben har stor skalle och att hans baby har fått samma =) Det trycker på så in i helsike!
Men jag kan ju tack och lov vila mycket när jag har en underbar karl som hjälper till med det mesta.

Idag far vår inneboende söderut. Har varit riktigt trevligt att ha sällskap på dagarna när Rikard har jobbat. Han blev av med sitt boende här i Kiruna i all hast så han fick låna lite plats hos oss. Tur att vi har stort hemma =) Då har jag haft lite sällskap framför teven här hemma. Skönt. Alltid tråkigt att vara ensam. Dessutom är Magnus rejält trevlig =) Hoppas allt går bra med flytten söderut, vädret idag är då fint. Gubben min ska hjälpa honom idag och bära grejer. Jag är lite inkapaciterad för det =))) 

Morgonens irropunkter!

Något jag blir irriterad på det är när gamla människor som tillbringat hela livet tillsammans inte får bo tillsammans på äldreboenden. Visst den ena kanske är mer frisk än den andra men va fan, kan vi inte vara lite humana. Kärleken är ju stark även om kroppen är svag! Skärpning Sverige och låt människor få älska varandra tills döden skiljer dem åt inte något jäkla äldreboende!!!

Kyrkans gnäll på Victoria när hon vill bli överlämnad av sin pappa när hon gifter sig. Jag tycker inte det är ojämlikt om man vill få stöd av sin pappa när man ska gifta sig. Visst symboliken i det hela ska väl vara att fadern ger dotterns hand till karln men hujja måste vi läsa in så mycket i allt. Jag var jättehoppig på min bröllopsdag och då hjälper det att ha pappa som står starkt vid ens sida och håller en i handen. Hade jag haft mamma som lämnade av mig hade jag störtbölat hela vägen fram till altaret. Går man själv lär man väl springa fram. Så låt Victoria få ha sin pappa med sig, det är inte alla som har en pappa som kan överlämna en. Kyrkan är väl den sista som ska säga vad nån annan ska göra, som att den är så jäkla jämlik! *morr*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback