Torsdag

Kändes inte som torsdag idag, tyckte det var mer en tisdag.
Tur att jag kom ihåg att gå till barnmorskan ialf =)
Känns som man varit borta från jobbet i månader fast det bara gått en vecka. Saknar ju gänget när jag är borta.
Men men vad gör man?

Var in en sväng igår, härligt att se alla igen =) Man är väl lite nördig.

Allt var ialf bra på kontrollen. Hjärtljuden fick man lyssna på igen, magen växer tydligen precis efter kurvan och invägning 7 kilo plus sen inskrivningen. Inte för pjåkigt eller hur? =) Kanske man kan klara av att gå ner igen efter förlossningen. Huvudet fortsätter att ligga fixerat men ändå ruckbart så troligen klarar mitt bäcken förlossningen utan större problem. *håller tummarna* Vill inte göra ett kejsarsnitt om jag inte absolut måste. Måste man så måste man. Läkarna vet bäst. Men jag ska göra mitt bästa för att klämma ut bebben på naturlig väg.
Jag måste dock dricka mer. Varit dålig på det jämt. Men nu är det extra viktigt när man har en knodd i magen. Varit lite osocial på sistone, känner mig trött och otymplig. Barnmorskan tyckte dock att jag rör mig väldigt bra för att vara i vecka 37. Såg en kvinna i dag på Coop som knappt kunde gå så jag är nöjd att jag fortfarande tar mig runt och till och med kan ta mig en rundom i höstacken m gubben ibland =) Skulle bli knasig annars.

Nu är gubben på jobb, som vanligt. Han försörjer familjen nu när mamma är hemma. Försökte göra honom på lite gott humör ialf innan han for. Elinstyle. Ni får väl själv räkna ut hur man gör det, låt säga att både jag och gubben blir nöjd.

Babyn rör sig för fullt. Men inga plågsamma sparkar, är mest bara lycklig för att jag känner lillknyttet. Eller ja litet och litet, ska tydligen väga nästan 3 kilo nu. Mkt baby =) Förstår inte hur lillknyttet får plats. Kan faktiskt säga att vara gravid är helt fantastiskt. Förstod inte riktigt tjusningen med det hela innan jag själv blev gravid men det är en helt underbar fantastisk känsla att ha någon som växer i magen, att man känner att ens kropp klarar av något så stort. Helt freakin fantastiskt.
Elin är frälst.
Och håna mig inte. Det har säkert jag gjort tidigare men men... Testa själv får ni se.
Tycker verkligen synd om de kvinnor som vill men inte får uppleva en graviditet. Om man inte vill bli gravid tycker jag det är helt och hållet ens eget beslut. Blir lite putt på folk som gnäller på barnlösa som om de gör ett misstag eller något gigantiskt fel. Man väljer ju själv. Vissa vill inte ha barn och andra vill.
Jag ville faktiskt inte ha barn tidigare men när man helt plötsligt träffar rätt karl så är det läskigt hur ens prioriteringar bara förändras. Livet kan ändras och även om man tror att man är en principfast person som aldrig kommer att ändra sig så händer det ibland saker som kastar om hela ens liv. Och en liten omkastning behöver inte alltid vara fel.
Jag skulle minsann aldrig skaffa karl. Jag skulle minsann aldrig skaffa hus. Jag skulle minsann aldrig i mitt fucking liv skaffa ungar. Men se vart man hamnade. Livet har en underlig förmåga att bara fortgå och det tar inte hänsyn till ens beslut och värderingar.

Nu ska jag spana på sons of anarchy och sen blire sängen, gubben kommer väl hem mot morgonkvisten. Tänkte få mig lite pussar innan han däckar så jag vill vara kontaktbar =)

Kramar till allihopa.
Å så en liten puss med. Elin är kärleksfull idag med en liten släng av orddiarré.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback