Avvänjning

Håller som jag säkert skrivit tidigare på att vänja bort pojken från att snutta välling missinassen.
Första natten skrek han så jag gav upp. Då tänkte jag att det går aldrig.
Nästa natt sov han själv hela natten.
Tog ner en vattenflaska, läste nånstans att man kunde ge dem vatten om de var kinkiga.
Den natten tog han sig något sug från vattenflaskan beslutade sig för att det var nasty och somnade om i min famn.
Nästa natt och natten efter det så har han sovit till strax efter fem.
Jag räknar att efter fem är frukostdags så då får han sig en pava och så somnar han oftast om och sover till drygt nio.
Så även idag. Han vaknar vid halv sex dricker en flaska välling och somnar om. För drygt en halvtimme sen så vaknade han. Pigg och glad.

Så än så länge går det hur bra som helst.
Börjar jobba i januari, då hoppas jag det flyter på =)

*ta i trä*

Kommentarer
Postat av: Sofie

Va roligt att du gillar min blogg =)

De där med julklappar är svårt, till såna där små.



Läser att du försöker avänja gossen din till att äta

välling på nätterna. Jgg tror att vi lyckades efter nån vecka :)

Så skamden som ger sig, Lycka till! =)

2010-12-06 @ 12:48:29
URL: http://caspina.blogg.se/
Postat av: Petra

Jobbigt med avvänjning av alla dess slag, men det ger sig :) haha, jasså han är en gottis, Johnny med.

2010-12-07 @ 07:11:34
URL: http://mammapappalevis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback