Ett tag sedan

Har inte blivit uppdaterat här på ett tag.

Har det hänt så mycket?
JUL!
Mys med föräldrarna och gubben som var ledig till jul.
Härligt med jul. Pojken fick en massa kläder och leksaker. Han är superduktig med alla knappar och att få saker att låta. Han har listat ut att om han trycker med fingret på knappen på den här bilen så låter det. Samma sak gäller om jag slår på den här grejen så låter det. Jag är faktiskt impad att han har så pass kontroll att han vet skillnad på leksakerna och hur man får dem att låta. (Man blir lite udda som mor)

Nu har han suttit för egen maskin ett bra tag, typ en månad el två. Han har sagt mamma, pappa, lampa och något som lät misstänkt likt mommo men vi väntar lite med det utlåtandet ;) Mest skriker han mamma när han vill något, mat eller upp ur sängen. Han kryper. Påriktigt kryper på alla fyra. Ibland ålar han. Ställt sig upp nu ett bra tag, en månad kanske. Men han försöker släppa och ta sig fram gående vilket inte är smart när man är bebbe eftersom man väldigt snart möter ett obarmhärtigt golv när man släpper taget om sitt stöd. Tre tänder framme i underkäken. Kände att en var på gång i överkäken igår. Han ställer sig ofta upp på knä istället för att sitta och då blir han genast mer ostadig men då är det tur att man har en mamma som håller koll. what else? hmmm...
Märks att tiden går fort ialf. Vår lille kille är inte så liten längre. Storlek 80 kan han ha nu på kläderna...Snyft*
Han fick en himmelens massa fina kläder i julklapp, mammas personliga favorit är ett merinoull underställ som han är så vacker i. Ja tänk att jag har en vacker liten son. *snyft* Mammas lille hjärtegull.
Huvvaligen vilken tönt jag är!

Inatt var jag dock väldigt off. Pojken vägrade somna. Jag försökte med lite tough love, ligga i egen säng nattinatt o.s.v. Men till sist så måste jag ha somnat. Drömt en massa drömmar och när jag vaknade så förstod jag inte först vart jag var. Rikard hade tack och lov tagit över bebistjänsten. Jag måste ha varit helt borta till sist. Trött och allmänt konstig. Brukar inte vara problem med att få pojken att somna men kan ju vara alla turer hos mor och far och julklappar och allt möjligt. Han var dessutom väldigt hungrig igår kväll och nöjde sig inte med bara en flaska utan skulle prompt ha två (!) flaskor innan säng. Känner mig off. Vääldigt off. Väääääääääääldigt off.

Tar typ hundra år att skriva.
Hjärtklappning i morse som tack och lov släppte efter några glas vatten och djupandningar.
Skumt.
Iskalla händer. Allmänt yrslig. Känner mig lite lättfotad. Var till och med lite ängslig när jag skulle uppför trappan. Men det verkar som att det börjar släppa. Har inte haft högt blodtryck på många år och det kändes inte som högt blodtryck heller så vette f*n vad det kan vara. Imorgon ska jag äntligen på massage. Då kanske man blir av med lite problem från ryggen ialf. Behöver verkligen bli av med ryggbesvären så man kan röra på sig obehindrat igen. Vill så gärna ut med vagnen och bara kunna promenera utan att benen domnar, vaderna krampar och ryggen smärtar. Måste komma igång med rörelse så jag inte bara sväller upp. Usch hela jag känns uppsvälld. Ansiktet har dessutom svällt så jag känner knappt igen mig när jag ska sminka mig. anti allt vad värkmedicin heter så vill helst inte behöva ta något för ryggen. Så provar med massage och sen om det inte hjälper blir det nog att kontrollera ryggen och se vad som är fel.
Nämnt att jag ogillar lasarett? Ogillar att gå till läkaren?
Tandläkaren är hur fint som helst att gå till men läkaren. Usch. Brrr*

Pojken sover fortfarande. Han vaknade vid fem och fick sig sin morgonflaska så han borde piggna till snart. Vill ha en varm liten kille att krama på när man är frusen och yrslig och allmänt sänkt. Kanske håller på att bli sjuk? USSCH!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback