gubben är då för söt ibland

Gjorde fiskgratäng idag men han vägrade göra potatis till sig själv så han tvingade i sig en massa grönsaker för min skull.
Visst är han söt ? =)

Sen skulle han göra barnmat av resterna. Lite svårt med tanke på att allt var kryddat och fixat redan. Västerbottensost och en massa salt och fond. Fänkål,räkor. Det kanske hade blivit aningen för mycket för en 7 månaders ;)
Så han fick sig lite grönt och fisk och potatis. Lite dill på det hela.
Imorgon får vi se om han äter.
Hittills har han inte ätit när vi har gjort mat åt honom. Men barnmatsburkar det slinker ner och det spelar ingen roll vilken smak det är.

Men nu har vi fått sluta helt med tillskott. Nu är det bara välling som duger ut flaska. Tror väl jag det. Vällingen smakar väl tusen gånger godare än tillskott och tissemjölk.
Provade faktiskt med tissen för inte så länge sedan, han förstod inte riktigt vad han skulle med den till =)
Så nu är Ivan en fullfjädrad välling/gröt/barnmatsätare.
Förhoppningsvis blir jag en bättre barnmatskock så han vill äta min mat också och inte bara burkmat.
Blir dessutom billigare och det känns som nyttigare att göra maten själv åt lillen. Men han får det han äter.
Han är verkligen superduktig på att äta.
ALLT slinker ner.

Nu är det godnatt!
Och så ska jag skälla på gubben för att han blivit full på en onsdag. Jajamen. Men min gubbe tål inte mycket heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback