Min bästa vän

Har egentligen ingen bästa vän.
Har några få vänner som jag behållt genom åren som gått. Bästa vän låter så kliché. Känns som mellanstadiet när man gjorde armband och gav bort halsband och grejer.
Har en massa bekanta också som jag gillar att umgås med.
Är en allätare kanske man skulle kunna säga ;)

Har sparat i brudkistan en fin dikt som en god vän skrev en gång i tiden. Nu är den hos mor och far men den har jag faktiskt sparat för jag tyckte den var så fin. Det var om hur en vän ska vara. God,ärlig,ställa upp i vått och torrt. Känner att de vänner jag har verkligen skulle ställa upp om jag behöver.

En vän är dessutom någon man kan vara ifrån lååånga perioder och när man väl träffas igen så är det som om man aldrig varit ifrån varandra. Man umgås som man gjort tidigare.
Slappna av i varandras sällskap.

Men bästa vän, njae det känns förlegat.

Mina vänner vet nog vilka de är. Även fast jag är en av de mest osociala kvinnfolk jag vet så älskar jag att umgås. Kanske bara inte varje dag ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback