Städning

Känner mig nyttig idag och drar igenom huset på städturné.
Ganska mycket när man är ensam hemma och gör det. Underlättar när man är två. Fast hunden har varit ute med mig och luftat sängkläder. Fast hon rullade mest i snön. 28 minusgrader idag.
Lite kallt men det blåser inget så behagligt ute.

Kommer vara totalt slut i ryggen ikväll men det kan det vara värt.
Gjort matlistor. Insåg häromdagen hur lite pengar man kommer ha över varje månad när man ska vara hemma med baby. I ofs så får man vara hemma med baby så det väger ju upp. Men matlistor insåg jag är ett måste om man ska ha nån koll på hur mycket pengar som går ut. Sen ska ju blöjor och allt sånt också räknas in. Hårda bud. Men då är det ju skönt att ha en karl som jobbar och har bra lön, man skulle inte klara sig med huslån och räkningar om inte bägge två hade jobb. Hemskt att gå på bidrag och bli gravid. Inte graviddelen men just att man inte har pengar försvårar ju vardagen hemskt. Karln får ju jobba ihjäl sig! Han vill ju också kunna njuta av babyn lite grann men har inte tjejen jobb så måste man ju jobba som fasen. Huvvaligen.
Nej så man ska vara glad när man har jobb och lite pengar undanstoppade.

Lyssnar på lite nostalgimusik här igen. Måste ju ha lite disko när man städar.
Dessutom passar jag på när Rikard inte är hemma, han gillar inte sån musik.
HUnden bryr sig inte och katten ligger bara och sover.
Vad lätt soffan var att hålla rent. En snabbdammsugning så syns inga hår. Fast hunden ligger ju inte där och katten har filt och ligger väl mest på fönsterbrädan. Så det är jag och Rikard som grisar mest.

Tacos idag. Gott.

Nej nu ska jag återgå till städet!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback