Ont idag

Började i går.
Riktigt ont i fingrar, fötter..egentligen varje led i kroppen.
riktigt jäkla ont. Jag var så himla nöjd att jag inte dragit på mig en massa vätska men nu är fingrarna helt svullna och går knappt att böja.
Kan meddela att det går jäkligt sakta att skriva idag =/ men det är det minsta av mina bekymmer.
Som tandhygienist är det ganska viktigt att ha sina fingrar. Bryr mig inte så mycket om det andra men fingrarna mina är viktigast. Om jag inte kan böja dem för att det gör för ont och inte har någon styrka i dem ( Fick skruva upp juicepaketet i dag med tänderna.) då är det i stort sett omöjligt för mig att göra mitt jobb. Försökt böja och bända i fingrarna med resultatet att det gör ondare. Försökt snurra på handlederna som det stod på internet att man kan göra. Inget. Igår var det värre på förmiddagen så jag hoppas att det släpper - Jag har långt kvar tills babyn kommer ut. Jag har varken lust eller råd att vara hemma tills knodden kommer ut.
Räcker med två veckor innan. Tycker det är alldeles för länge egentligen.
Mindre salt, mer rörelse i lederna, lägga upp fötterna. Det är väl det man kan göra.
Panodil fungerar uppenbarligen inte. Redan provat det inatt när jag inte kunde sova.
Fick bara en trevlig halsbränna på köpet.

Idag är Elin gnällig. Gnällig. Riktigt jäkla gnällig. Usch.

Ska på FUB idag i alla fall, då kan man ju kolla med BM och se om det är något man kan göra. Hoppas det är en förmiddagsgrej som igår. Hoppas det går över. Fortsätter med ledgymnastik här. Hunden kan hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback