Enkel dag idag.

Röda veckan.
Usch.
Hoppas det håller sig till en vecka bara.

Kvinnobekymmer.

USCH.

Ovanligt jobbigt just nu. Forsar. Gör väldigt ont. Trött. Hängig.
Tur att jag äter vitaminer och sånt ialf.

Inte hungrig heller. Konstigt brukar vara sugen på choklad och allt möjligt gott men sedan jag började skära ner på kolhydrater och slutat med karrki så är jag inte ens sugen. Funderar inte ens på det. KOm att tänka på det nu när röda veckan anlänt. Konstigt. Ytterst märkligt.

Så det blev en enkel dag idag.
Köttfärssås. Då blev det lite barnmat till Ivan också. Man kan ju inte bara slöa med burkar ;)
Gubbarna mina fick spagetti. Jag åt råkostsallad. Trodde jag skulle sukta efter spagetti men nej det är faktiskt godare med salladen till. Mer smak.
Är inte så brydd heller just nu. Har inte mycket till matlust.
Åt lax och ägg till frulle. Gott =) ! Fuskade med lite mjölk till. Annars blir det bara vatten och till frukost känns vatten lite väl uäh. Dricker ju inte mjölk i vanliga fall förutom i kaffe så tyckte det jämnade ut sig.
På torsdag är det invägning. Om jag inte har gått ner något så hoppas jag åtminstone att jag har hållt den lilla minskning jag hade vid förra.
Det viktiga är ju inte att gå ner mellan varje vägning utan att jag når mitt mål så småningom. Hälsosammare liv och mindre kilon på kroppen.
Jag tror om man väntar sig en minskning mellan varje vägning så kommer man bli besviken på sig själv. Bättre att sätta upp ett realistiskt mål istället så man inte börjar stressa.

Jag hatar att stressa men jag gör det allt som oftast och inte på rätt grejer om man säger så. Så nu ska jag ta det lugnt. I december ska jag börja med träning igen. Mamma och pappa kommer hem och då kan jag fara på morgonen och träna, lämna pojken hos mor och far och smita iväg nån timme. Morsan, om hon jobbar jobbar ju inte alltför tidigt på morgonen, vill nog mer än gärna ha honom en stund på morgonen. När han är som mysigast dessutom ;)

Har tänkt att om jag går ner 10 kilo så blir det en Iphone eller något liknande.
20 kilo. Då vet jag inte. Men tror att 20 kilo är för orealistiskt mål för mig. Så håller mig till tio.

Tio kilo. Låter lätt som en plätt men jag vet att jag har dålig karaktär. Men jag håller tummarna och så ska jag verkligen försöka. Godis är nog bra om jag lägger av med. chips och läsk likaså. Efter jul blir det ingen mer läsk. Kan ju inte vara utan julmust!!!! =)

Jul är inte jul utan must. Och jag dricker inte lightläsk. Det ska tydligen vara värre än vanlig läsk.

Läste om någon studie som visar att det som bildas om man dricker aspartam ska tydligen vara svårare att bli av med än sockret i vanlig läsk. Så jag håller mig till julmust och sen inget alls.

Nötter och popcorn däremot kommer jag nog att äta ibland. Något gott måste man ju få ha kvar. Men just nu håller jag mig undan sånt också.

Nu ska jag sluta gnälla och gå upp och titta på PINGU med min son. Han ska invigas i Pingus mysterier idag.
trevligt trevligt!

Hupp Hupp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback