Fisk med purjo och tomat

Ingredienser

Gör så här

Lägg fisken i en ugnssäker form. Strö över salt och citronpeppar. Skölj, ansa och strimla purjolöken. Skölj och skär tomaterna i klyftor. Hacka dillen. Fördela purjo, tomater och dill på fisken och droppa över flytande margarin. Tillaga mitt i ugnen i 225°C, 15-20 min. Skala och skär potatisen små bitar. Koka potatisen mjuk i lättsaltat vatten ca 10 min. Låt potatisen rinna av och pressa den eventuellt igenom en potatispress innan den serveras till fisken tillsammans med knäckebröd



Nu åt jag ingen potatis till.
Det behövdes lite mer kryddor men slängde på lite citronpeppar och koriander så var det finemang.
Gick ner utan några större problem ;) Rikard tyckte dock det var lite tråkig mat men man kan inte alltid äta skojig mat som skrattar åt en på tallriken. Istället för flytande margarin kan man slänga i olja eller riktigt smör eller vad man nu vill. Passade dock att äta utan potatis till så då fick jag i mig lite mindre kolhydrater och blev mätt på en tallrik vilket är mitt mål nu för tiden.
* en tallrik * mindre kolhydrater * mer grönsaker * nyttigare Elin*


Receptet är förresten från Icas billiga vecka. Hur bra som helst =)
http://ica.se/recept?recipeid=327386


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback