Första advent!

Älskar jul!

Tänkte först att vi skulle sätta upp julgranen redan men vi har en baby som kryper runt och springer runt med sin gåstol, så tänkte låta honom ha hela rummet till sitt förfogande ett tag till.
Ska dock tvinga mor att ha en julkväll med mig och Ivan så vi får lyssna på julmusik och pynta.

Köpte glöggost häromdagen och tänkte fuska med pepparkakor,glögg och ädelost. Men nu skippar jag det.
Inget fuskande här.

En kopp kaffe suktar min kropp efter just nu.

Tog oss en lunchlutare. En halvtimme brukar det vara före pojken vill ha sin lunch så vi kröp ner i sängen bredvid pappa som var sådär varm och gosig. Pojken knoppade in och efter nån sekund sov även mamma. En och en halvtimme senare vaknar vi av att pojken snackar för fullt. Han har sovit längre än väntat. Halv två!
Fasen vad skönt, det behövde mamma verkligen.

Blev ingen julskyltning idag. Brukar ändå aldrig gå. Det är ju Kiruna, inte så värst mkt action på stan.

Nu ska jag upp och hinka i mig lite kaffe och titta på vår son och skjuta upp julpyntandet till nästa el eventuellt nästnästa helg. Känner inte för det helt enkelt.
Rikard jobbar igen nästa helg så får se hur det blir med pyntet...
Nyss tagit ner julgardinerna från köket btw, varför hade ju bara kunnat låta dem sitta kvar! =)

Hupp hupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback