hopp skutt och prommis

blir lite hopp i skrivandet. men gör det mest när jag har tid och det är inte alltid jag har tid.
Nu har vi dessutom hunden hemma så då är det ut med vagn och hund som gäller när man får en stund över.
(stund över : när och om pojken sover)

Idag blev det en 40 minuters prommis runt lompis. Ganska skönt men lite kallt. Men som man säger det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Tacksam för att vi har en stor barnvagn så jag använder fortfarande liggdelen, funkar asbra med en voxipåse (min gamla från när jag var liten! Den är t.o.m. blå =) ) och fårskinn. Pojken sover som en stock.
Till våren åker sittdelen fram!
Så helt ok med stor helst idag när det var 18 grader ute.

Mor och far har åkt till Thailand, därav hund hemma. Men hon är ju fem år så rätt skötsam och kan konsten att hålla sig tills morsan fått på pojken alla kläder och ner honom i vagnen ;)

Sparar penkki. Idag blir det laxpudding. Ska försöka dra ner på våra matkostnader. Det har faktiskt gått riktigt bra. Fast misstänker att Rikard slösat ganska friskt i helgen men det förtjänar han, det är ju han som jobbar ihop det mesta =) Mammapenningen ger ju inte mycket. Betalar hälften av räkningarna men annars är det ganska stiltje på pengafronten för min del.

Nu ska jag upp och förbereda mat till pojken som lär vakna när som helst.

Ska prova på att dra ner på kolhydraterna. Som att det kommer funka men man kan ju alltid försöka. Ska inte ta bort allt men försöka dra ner.
Hjälpte inte direkt att Magnus kom hem fr Happis med en massa godsaker =) Men efter de är slut DÅ ska jag ta itu med sluta m godis. Sluta m godis helt ok men sluta äta som en häst...hmm..svårare.
Igår var det dock lätt. Lite svagt illamående under dan. Konstigt, gick över mot natten...

Hupp hupp

Kommentarer
Postat av: Peka

Vad har ni för vagn då? Emmaljunga?

2010-11-09 @ 17:05:51
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Kul att du också ska satsa lite på att minska kolhydraterna. Detta är tredje dagen på LCHF och jag har lite huvudvärk, men magen känns hur bra som helst.

Den där sidan du skickade var ju hur bra som helst, fanns en del goda desserter också ;)

Laxpudding lät ju som nåt man kan göra LCHF-style?



Pussa lilla Ivan från mig!



//Elisabeth

2010-11-10 @ 18:05:37
URL: http://skinnylizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback