Jordärtskocksoppa m lax

    
Var lite skeptisk till en början när jag såg hur de små rackarna såg ut. Mellanting av potatis och rot helt enkelt. Ingen aning om vad de smakar men jag är villig att testa.





Hackad lök och vitlök och så fräste jag det i pannan. Tillsätter delad skalad jordärtskocka. Halvliter vatten och någon buljongtärning. Hönsbuljong hade vi hemma så det blev det. 1 dl vitt vin. Koka ihop. Smidigt och enkelt.

När kockorna är mjuka så mixade jag och sedan på spisen igen med 2,5 dl grädde och lite peppar och så fick det koka upp och sen servera med tärnad lax.

Riktigt smaskens faktiskt. Kan lugnt klämma det igen. Nu har jag inte riktigt koll på om jag håller mig till dieten men jag körde det här idag.




Svårt att förklara smaken. Det är helt enkelt något man måste smaka =)


Kommentarer
Postat av: Elin F

behövde inte något salt alls, räckte gott och väl med buljongtärning! =)



pojken fick smaka ett finger el två och han gillade det =)

2010-11-22 @ 17:27:20
Postat av: Ida

Jordärtskocka är BLÄ

2010-11-22 @ 17:45:01
URL: http://idaraty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback