Mardrömmar : VILKEN FILM??????

Ännu en natt med mardrömmar, det enda jobbiga den här gången är att jag kommer ihåg den.

Säkert en film, någon som sett något liknande?

Börjar som en familjeidyll. Mamma, pappa, barn och så har de en inneboende. Pappans bästa polare från skoltiden. De har precis flyttat in i ett underbart hus som tyvärr har lite renoveringsbehov. Polaren hjälper till för han är arkitekt och ska tydligen flytta in i huset som har en lägenhet.
Hur gulligt par som helst och en söt liten flicka. Vet inte vilka skådisar så jag tänker vilken B film. Men det är ingen film i min dröm utan jag är med hela tiden fast ändå utanför.

Hela familjen är på julshopping, flickan ger sin önskelista till tomten. Pappan och kompisen är och handlar saker för huset. De har tänkt få köket och vardagsrummet helt klart så de kan överraska flickan på juldagmorgonen när klapparna ska öppnas.
Hon är orolig att tomten inte ska komma för skorstenen är trasig så den ska också åtgärdas innan jul kommer.
Allt är frid och fröjd. Familjen jobbar hårt och beställer pizza på kvällen. Alla lägger sig nöjda.

Mitt i natten vaknar familjen av att flickan skriker.
De springer in och ser att flickan har rivit sig, ialf är det något som alla antar. Ingen misstänker kompisen. Det gör inte heller jag. Jag tänker direkt, jaha det är väl några demoner i huset som tagit över lilltjejen. Brukar ju vara sånt eller hur??
Flickan säger gång på gång att det inte är hon som gjort det utan att det är pinnar som kommer in i hennes rum.
Pinnar? Vad fan?
Nåväl föräldrarna tror inte riktigt på henne men de vill inte skärra henne ännu mer utan de låter henne hållas och såfår hon sova med mamma och pappa några nätter. Det blir lugnare och flickan flyttar till sist in i sitt rum igen.
Jul närmar sig.
Nästa natt vaknar de igen av skrik, den här gången har hon rivit sig rejält.
Då tar de henne till läkaren. Han tror att det är stress pga husombyggnationen och att hon behöver mer uppmärksamhet. Flickan försöker förklara om pinnarna igen och läkaren säger då att det har med allt virke och sånt i huset att göra.
Föräldrarna köper givetvis förklaringen och när läkaren insisterar på att de ska spänna fast den här stackars flickan på kvällen så gör de det.
Nästa natt samma sak dock är nu såren ännu värre och de börjar misstänka att det verkligen är något som händer. Kompisen kan det inte vara för han har rest till sin mamma över helgen för att familjen verkligen skulle få lugn och ro omkring sig.

Nästa natt bestämmer sig mamman och pappan för att smyga in i flickans rum efter att hon somnat. Något måste ju hända i rummet.
De kämpar för att hålla sig vaken. Precis när pappan har somnat och mamman är påväg att somna, det händer ju inget så kommer det faktiskt pinnar. Pinnar med olika sorters vassa krokar på. Flygande jäkla pinnar. Inga stora krokar utan små krokar. Jag tänker att jag känner igen krokarna men vet inte vart fan jag har sett dem.
Mamman och pappan får panik, mamman hoppar upp i sängen med flickan och börjar lossa på hennes band och pappan tar itu med pinnarna. Det var inte alltför svårt tycker jag för pappan att ta sönder pinnarna. Till sist kommer även kompisen (som precis kommer hem och hör allt väsen) och hjälper till. Mamman tar den sista.
Då kommer det en giraff. Ja en giraff. Mjukisdjur som är ont. Jag tänker att jaha här kommer demonen som tagit över. Mamman tar pinnen som hon har brutit av och mosar den jäkla giraffen. Den blöder, skriker och man hör hur benen i den krossas.
När allt är över visar det sig att giraffen var full med barnfingrar, skelettet bestod av barnfingrar.

Familjen är lättad. Alla är oskadda, några rivsår bara men nu är de äntligen säkra.

Så kommer julafton. Flickan får en underbar julaftonskväll. Alla somnar in glada att i morgon ska de få vara i sitt nya vardagsrum och alla väntar på tomten. Nu har ju tomten någonstans att lägga alla fina klappar.

Mitt i natten vaknar dem, flickan sover mellan mamma och pappa, kompisen snusar hemma hos sig på övervåningen, av krokar som sitter överallt och sen så är man helt plötsligt utanför huset och man hör på skriken att krokarna sliter sönder dem totalt. Utanför står tomten från gallerian och skrattar; krokarna tillhör hans nissar.
Han skrattar med samma tänder som clownen i DET har och hans hand är deformerad. När krokarna kommer ut och han får lägga ännu en samling fingrar i sin säck så vänder han om och går till nästa hus. Han har många barn att besöka den här julaftonsnatten.

Tycker ni det var konstigt?
De flesta av mina mardrömmar är sådär. Man kommer ihåg dem.
Frågan är bara vart jag sett det här.
Enda skräckfilmen jag kan komma på med en tomte är den där med alla brudarna i huset och den som bott där tidigare kommer tillbaka och mördar alla.
Så har en liten efterlysning ; VILKEN FILM ÄR DET HÄR??????

Nu ids jag verkligen inte gå och lägga mig igen.
Hoppas bara inte att min son ärvt mammas fantasi. Jobbigt med barn som ska sova i sängen hos en hela tiden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback