Mig själv Dag 1 - Presentation

Elin Maria Natalie heter jag.

Egentligen skulle jag ha hetat Natalie men det blev Elin. Elin Maria är nämligen släktnamn.
Elin kommer från Elina som min mormorsmormor hette, tror jag.
Maria heter typ allt kvinnfolk. Sen Natalie då som var meningen att jag skulle ha som tilltalsnamn.
Vet faktiskt inte varför mamma och pappa valde Elin istället. När jag var mindre ville jag hellre heta Natalie för jag tyckte det var finare än Elin som alla andra hette. Nu är jag tacksam för Elin är så jäkla lätt att skriva.
Elin Kemi var himla smidigt att skriva under.

Nu heter jag däremot Elin Fredriksson. Gift med barn,vovve och villa.
Trodde jag aldrig och säkert inte många av mina polers heller. Men nu är jag här.
En kattmänniska med hund och en katt som bor uppe i himlen.

Jag föddes på Gällivare BB en jäkligt kall januaridag. Morgon tror jag till och med det var. Brukar vara ganska pigg på mornarna. Så kanske därför. Blev utkarvad ur mor så hon var nedsövd och behövde inte lida alltför mycket =) Förutom en viktuppgång då men det får man ta. Lugn unge. Ialla fall innan jag lärde mig att gå och smet ut så fort jag kunde. Visste ni att man kan köpa specialkoppel till ungar? Jajamen, sele fick jag bära och gården hemma var min rastplats. Bott på samma ställe i stort sett hela mitt medvetna liv, villa på Lompis.

25 bast.
Gammal som gatan. Känner mig gammal ibland. Och ibland som en fjortis. Är väl fortfarande en fjortis i hjärnan.
Många skulle nog använda ordet snuskig om mig och det gör de nog rätt i. Jag är inte världens prydaste kvinna, inte så värst känslig för sånt.
Känslig är jag däremot fast man kanske inte som utomstående skulle tro det men jag bölar länge och väldigt gärna till film, serier och ibland även reklam.
Ointressant tycker jag själv. Har inte gjort mycket i mitt liv. En alldeles ordinär Svensson.

Hittade en karl till sist som kan stå ut med mig. En smått hypokondrisk,snuskig kvinna som uppenbarligen inte tränar så värst mycket och som har humörsvängningar och tjurar titt som tätt.
Så då tyckte jag det var bäst att sätta kroken i honom ordentligt och gifta sig.

Något jag inte gillar är konflikter. Kanske man skulle kunna kalla mig konflikträdd, vet inte har inte haft så mycket konflikter i mitt liv. Något jag däremot är är svartsjuk. Och väldigt hetsigt humör. Så stöter du på min karl så lär du få det ganska jobbigt för jag kan bli väldigt aggressiv.
De vänner jag har är få men väldigt kära för mig. Aggression gäller där också om någon gör något med mina vänner.
Blyg är jag faktiskt också även fast man kanske inte skulle tro det. Gillar att snacka och gör det ofta. Men bara för att man gör det så betyder det inte att man är utåtriktad, kan ha något med min dåliga självkänsla att göra. Man tror att folk inte gillar en bara för att man själv inte alltid gör det.
Kanske därför jag bara haft en riktig pojkvän i hela mitt liv, tur då att han var en bra en som var värd att behålla =) !

Vill inte kalla mig dum men inte heller smart. Är väl en medelsvensson, med medel i skolan, medel i det mesta jag gör. Inte riktigt bra på nånting.

Jo slöa. Väldigt duktig på det.

Musik älskar jag. Sjunger gärna. Men inte inför folk om jag inte fått i mig nån vinflaska. Yupp svampen fick jag bli kallad i yngre år. Tagit det lugnt på den fronten faktiskt på senare år. Mognat lite kanske =)

Just nu är jag mammaledig med vår älskade son Ivan, hans namn är lite speciellt men nu är det min presentation och inte hans =)
Annars är jag tandhygienist. Trivs otroligt bra med mitt jobb. Det bästa är alla människor man får träffa. Och mina underbara jobbarkompisar. Det är ett underbart fantastiskt bästaste gänget (jag vet finns inget sånt ord) som finns. Utan dem hade jag nog inte trivts lika bra. Dessutom älskar jag att ta bort tandsten, finns det något underbarare än en mun att rengöra med en maaaasssa tandsten? Mmmm.
Januari blir det jobb igen. Saknar gänget, saknar att vara en del av vuxenlivet.

Alldeles för lång presentation men sån är jag. Mun och skrivdiarré är åkommor jag lider av.
Läs inte om ni inte vill. Jag skriver mer för katarsis (vart har jag hört det och passar det ens in???) äh shit happens. Älskar förresten att läsa böcker också. Har ibland svårt att veta den svenska betydelsen av ett engelskt ord. Kan det på engelska men vad fan är det på svenska? Händer ofta. Frågesport är underbart! Spel är underbart.

Livet är underbart!

Nattnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback