Min son bajsar

Ja han bajsar. Högt och ljudligt.
Han har börjat med ett ljud som direkt när man hör det så vet man att snart är det blöjbyte.

ÖH! I en bestämd takt. Och det är inte ett tyst försiktigt öh. Det är ett herrejösses ÖH!

Som i ÖH kärring få upp arslet ur soffan och kom och torka mitt.

Han skulle nog bli en riktigt duktig soldat el personlig tränare så som han domderar.

ÖH ÖH ÖH ÖH ÖH ÖH !

Sen kommer lukten. Odören. Och sen kommer utmaningen att försöka hålla honom på ett ställe länge nog att kunna byta blöja.

Han ska ha in fötterna i munnen, spelar ingen roll att det kommit skit på dem. Han ska snurra trots att mamma knappt ens fått av honom blöjan. Han ska inte ligga still, han ska krypa iväg mot nya äventyr. Han kryper. Han kryper så jäkla snabbt att jag knappt hänger med.

Så jäkla snabb. Och helt omöjlig ibland att byta på.

Men nu får jag gå och göra min moderliga plikt för min son skriker på mig. Han ropar ÖH och stirrar på mig. Han hetsar och luktar så nu är det bara att jobba =)

Sätt igång kärring och byt min blöja.

Väntar bara på att kärring ska komma i hans vokabulär.

Nu du kärring!

Hupp hupp

Kommentarer
Postat av: Peka

Du kan ju skölja bajsrumpan i handfatet eller duschen om han börjar bli omöjlig att byta på liggandes. Å så slipper man använda tvättservetter.

2010-11-16 @ 16:31:59
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback