UNDERBART att vara MAMMA!

Tror jag har gått och blivit bloggberoende.
Har några jag alltid går in och läser.
Skriver när jag är på datorn.
Har egentligen inget att skriva om men men.

När man har smått hemma så blir det ofta om samma saker. Barnmat,barngöra och barnbajs.

Idag är det bajs.

Vaknat två el är det tre dagar på raken av bajslukt.
Fördelen är att jag inte är täppt i näsan längre på mornarna.
Nackdelen är att man alldeles nyvaken måste byta bajsblöja på en baby som vägrar vara still.

Idag var han dessutom superhungrig. Han fick tillskott inatt. Mamma tog fel flaska i mikron. Ska sluta med tillskott men vi tänkte använda upp det vi har hemma. Ivan blir inte lika mätt på det som på välling el vanlig mat så det är ingen idé att fortsätta. Han äter ju så bra..
eller ja rättelse han äter barnmatsburkar bra. Mammas köttfärssås däremot var inte bra. Suck.
Nåja han får se till att vänja sig.
Det blir mammas mat.

Tänk om några år kommer han kanske tycka att mammas köttbullar är bäst eller mammas köttfärssås.
Jag är en mamma som lagar mat.
Han kanske kommer att älska mina kanelbullar.
Jag vill vara en sån där duktig mamma så när han skaffar en tjej så är det hem till mamma han ringer när han vill ha det perfekta receptet på palt.
Han kanske ringer och frågar om inte jag kan laga blodpalt nån dag för han är så sugen. (dissa inte blodpalt, jag älskar blodpalt!;) )

Det är spännande att vara mamma. Kan knappt vänta till hans första ord kommer. Det kommer säkert vara pappa men mamma som jag är så kommer jag säkert att gråta ögona ur mig och vara så stolt.

Underbart att vara mamma.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback