Vad mysigt det är

just innan solen går upp.

Pojken sover fortfarande men snart blir han väckt. Man kan inte sova bort hela morgonen. Försöker få honom att sova mer barnvänliga tider. Sova tidigt vakna tidigt.
Men han somnade vid nio igår, tyckte jag var ganska behagligt då fick jag och gubben titta lite film och käka morotsstavar.
Rikard var så gullig att han tog inte fram chipsen.
Vet att jag inte ska äta men som Bettan sa ; det är ett beroende. Jag är mat och gottaberoende. Inte nödvändigtvis godis men chips och ostbågar är stooora svagheter så bara bra om det inte alls finns framme.

Var och åt igår på Bertas. Men det finns som inget man kan äta som inte har en massa kolhydrater förutom salladen då. Men det ogillar jag skarpt. Dessutom är jag så dålig på att äta allting och då petar jag bara och så blir jag hungrig direkt.

Så tog en kebabrulle och så fick Rikard äta lite extra pizzadeg. Funkade ganska bra. Blev dessutom inte stoppmätt. Det var i stort sett kebabkött med grönsaker och sås. Vet att det inte är nyttigt direkt men det är kul att nån gång kunna gå ut och äta =)

Men idag blir det lax i ugn med blomkålsmos. Rikards initiativ faktiskt. Tror han ser hur dåligt jag mår av alltihop och då är han extra hjälpsam. Det hjälper mycket om maken är med på tåget. Svårt annars att hålla sig från allting. Tack gubben.

Nu ska jag passa på att uträtta lite saker innan pojken ska upp.

Harä!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vad är snackplanket för nåt? Tror jag vet vilket du menade, hade kommit några efter. Tycker hon skrev bra, jag försöker då alltid vara positiv, även mot folk jag inte känner så bra. Ingen blir glad av en suris!

2010-11-18 @ 14:55:25
URL: http://skinnylizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback