Ingen partymorsa i helg!

I helg blir det att ta det lugnt.
Mysa med familj och vänner hade jag tänkt.

Klämde ärtsoppa och pannkakor idag. Gott men det hade kunnat få koka lite längre ;)

Fick i oss lite princesstårta också. Riktigt mumsigt. Min bantning är åt helvete men äh det är inte varje dag man får besök från Afghanistan =)

Näe ingen partymorsa ihelg.
Fortfarande skorpa på knäet och bägge två är rätt blågröna vid det här laget.
Så inget party till helgen ialf.

Nästa helg ska jag ta och storstäda, pojken ska få vara en natt med morfar. Han vill ju så gärna så en natt kan jag ju ge honom =) morfar alltså ;)

Ska försöka vänja bort pojken från hans nattamål nu, han blir ju sex månader och då är det som dags. De behöver inte ett nattamål ur näringssynpunkt sen om han vill det är ju en annan femma. Men tänkte ialf försöka vänja bort det. Inte för att det är jobbigt att stiga upp på natten men när jag ska börja jobba då är det inte så jäkla kul att stiga upp mitt inatten, så lika bra att börja nu.

Han kinkar lite nu. Konstigt. Kanske en tand på gång.
Sover inte riktigt som han ska. Äter massor hela tiden. Iofs så kanske det är en tillväxtperiod, har hört att de tydligen ska äta sämre när en tand är på gång, men vad vet jag? är ju fortfarande inne på testunge d.v.s. barn no 1. Idag klämde han en burk lasagne. En liten stund efter så klämmer han 200 ml tillskott. Inte normalt för att vara honom.

Älskar lasagne. Måste vara bland det bästa han vet.

Nu ska jag passa på medan den lilla guldklimpen sover och joina.

Leif och Rikard ska sitta uppe och kolla någon film. Känner att jag inte orkar med det just nu, inte när pojken var vaken så mycket förra natten.
Behöver min skönhetssömn ;)

HUpp hUpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback