Intet nytt under solen

Slösurfar lite så här på morgonen. Kom då på att jag inte varit in hit på länge.
Så skriver en rad eller två. Brukar ju inte uppdatera så ofta och tror inte heller att någon läser men kul att skriva ändå.
Jag och son har precis stigit upp.
Ivan väger snart 8 kilo och har gått och blivit ganska lång.
Han käkar massor med olika pureer men morot är givetvis en favorit så försöker få honom att äta annat också.
Smaskade kyckling för första gången igår och det slank ner som det mesta gör.
Ammar ingenting nu. Det började sina i boobsen så då tog jag tillfället i akt att avvänja honom.
Är det något som ska vara svårt?
Trodde det men tydligen inte. Pojken saknar inte ens booben utan flaska med tillägg går hur bra som helst.
Nu däremot har han ju lärt sig att mat kommer från mikron så om han sitter i sin stol och jag slår på mikron så blir det livat i holken. Han är inte dum lillen.
Trodde att det skulle vara svårt att vänja dem vid mat men tydligen är vår son matfrisk så det mesta slinker ner.
Gjorde någon nasty blandning av broccoli och avokado som absolut inte gick ner. Avokadon för sig gick bra =)
Broccoli och potatis går bra.

SKA NER I VIKT NU! har jag bestämt. Så ska köpa såna där pulver tjosan. Få ser hur det går.
Gjort upp ett preliminärt schema för jobb i januari. Blir ungefär 2-3 veckor i månaden jag kan jobba. Följer pappas schema. Sen till sommaren har jag tänkt ta mammaledigt igen och vara med sonen.
Ett gymkort ska jag också lägga in en förfrågan om. Behövs. Behövs verkligen. Hujja. Gick ju ner en massa kilon efter förlossningen som nu tyvärr är påväg tillbaka. Dags att ta itu med fettet. Hujja Elin vilken dålig karaktär du har!

Nej nu ska jag krama på pojken. Får uppdatera lite mer nån annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback