Elin och teknikens under

Jahapp.

Anmäla föräldrapenning på Försäkringskassan. Så enkelt med e-legitimation.

Jooooo sure bacon. När du heter Elin och ska leka runt med tekniska grejer. Inte lätt. Då ska det tydligen uppdateras. Enkelt, görs via bankens hemsida. Ok. Tryck bara på ladda ner och kör.
Elin klickar.
Elin klickar.

Elin väntar.

Medan Elin väntar ska datorn startas om.
Okej Elin tänker att det här går enkelt. Smidigt och bra.

Stäng av alla program, dra ut sladden till dosan. Okej borde jag väl klara av.

Drar ut. Stänger av.

Datorn startar om.

*gnissel gnissel i maskineriet*

Nu fungerar inte dosan. Otillåten tydligen. Jaha. Vad trevligt.
Såååå vad göra nu?

Jo imorgon måste jag ringa till banken och troligen be om en ny dosa. Om inte min käre make kan åtgärda problemet. Hoppas han kan åtgärda problemet.


Elin och teknikens under har haft ännu en strålande dag.

Hoppas vår son blir duktig på sånt här så jag kan släppa sånt i hans kapabla händer när jag blir gammal och gaggig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback