Inget alls...

på teve en måndag.

Så det blev faktiskt idrottsgalan. Gick till och med att titta på..

Imorgon är det fullt ös igen, mycket att skriva in från förra veckan. Kontrollera att jag gjort allt som ska göras. Skicka lite grejer och kontrollera.
Jag är så seg jämfört med tidigare.

Hjärnan vet vad jag ska göra men jag hänger ändå inte riktigt med i tempot.
Blir man segare i hjärnan efter att man har fött barn?
Hinner inte med allt som jag ska göra, tur att man kan gå in i efterhand och fylla i.
Jag har helt enkelt blivit gammal.
Är det så man blir när man blivit mamma?

Måste inhandla en kalender också så jag har full kontroll på mitt schema. På det som ska göras på jobbet, hemma och med Ivan.
Och ännu är han bara nio månader.
Verkar vara tufft att vara arbetande mor.
Men det ska bli intressant. Elin ska bli mer kontrollerad. Elin ska bli mer disciplinerad. Elin ska ha mer rutiner.
Tidigare har jag faktiskt inte haft så mycker rutiner. Nu måste man ha lite rutiner i och med att man har ansvar för en liten.

Nästa vecka ska jag till läkaren. Kontroll. Får se vad man har och inte har, är väl hypokondriker. (Jo det är jag ju iofs) Men en liten koll skadar inte. Helst om man har lite problems med vissa saker. Som jag uppenbarligen har.

Jag ska jobba på att bli en bättre människa.
Helt enkelt.

Funderar på Friskis och Svettis. Kan vara något. Diggar gympa.
Behöver träning. Behöver motion.

Nu ska jag dra vidare mot sängen. Ska börja lägga mig tidigare på kvällarna också.
Struktur. Disciplin. Rutiner.
Jepp!

Kommentarer
Postat av: Peka

2011-01-17 @ 23:58:46
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Peka

Man har ju massa mer saker att tänka på när man har barn.

Jag tror hjärnan blir full ;)

Jag intalar mig det när jag jämt glömmer saker iaf :P



Jag vill ju också börja träna nånting! Eller jag måste!

men allt ska ju vara så jädrans långt bort :(

2011-01-18 @ 00:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback