Jag saknar mina musikstunder

Pojken sover liten stund innan lunch.

Passar på att lyssna lite på musik och chilla.

Märker vad sällan man egentligen har tid att bara sitta och lyssna på musik. Slösurfa.

Nu är det snabbt mellan måltiderna eller buset. Jag lyssnade förut hela tiden på musik och gick runt och småsjöng, inser nu ibland att jag inte har sjungit på flera dagar.
Förut kunde jag alltid lita på att jag skulle bli på bättre humör bara genom att sitta och lyssna på bra musik en liten stund.
Nu har man fullt upp. Det ska bytas blöjor, det ska matas, det ska underhållas. På sin höjd sjunger man Imse Vimse Spindel och sen är det fullt ös igen.

Snacka problem jag har. Oj oj.
Men det är sånt man inte tänker på att man saknar förrän man får sitta en stund och ta det lugnt.
Jag saknar mina musikstunder.
Jag saknar verkligen mina musikstunder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback