Mardrömmar

Drömde något i morse som tydligen var så läskigt att jag var helt paralyserad när jag vaknade.

Gubben for på jobbet. Strax därefter vaknade son och ville ha sin frukostvälling. Matade pojken som givetvis direkt somnade om.
Så jag la mig en stund till.

Sedan börjar jag drömma. Sen vaknar jag men jag kan inte öppna ögonen, kan inte röra mig. Och jag tror att det är saker som stryker runt kring sängen. Och jag kan inte göra något. Jag försöker vakna men det känns som timmar innan jag äntligen kan vakna och ta mig upp.

Givetvis är det ju ingenting och det visste jag ju men. Jobbigt. Fy.



Johann Heinrich Füsslis målning mardrömmen från 1781


Kommentarer
Postat av: Sleepy

Låter som att du haft en sömnparalys när du inte kunde röra dig eller öppna ögonen och drömde mardrömmen samtidigt. De flesta människor upplever detta iaf en gång i livet, medan andra, som ex jag, vissa månader kan få det fast flera ggr i veckan beroende på hur trött jag är osv. Det är iaf sjukt läskigt, även om man haft det förut!

2011-01-25 @ 12:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback