Matthew

på teve. Gubben sover så tänkte passa på att kolla lite Hemma bäst.
Sett den redan men det är alltid trevligt att spana på lite lättsam teve såhär en fredagkväll.

Pojken sover gott i sin säng. Får se hur länge. Han klämde då en hel flaska välling och smällde av i famnen så det var bara att kånka i säng.

Han brukar vakna till en gång och sen sova hela natten. Får se hur det blir inatt.

Jag däremot brukar ha det svårt att sova när man sover själv =( Rikard brukar komma hem vid tre, fyra.
Brukar inte vara så mycket folk på krogen nu.

Såg på nyheterna att den här helgen är tydligen den "fattigaste" helgen på hela året. Folk har tydligen som minst med pengar just den här helgen.
Hmm kan mycket väl stämma. Jag har då inte många slantar på kontot.
Iofs så har jag nu för tiden väldigt lite slantar på kontot. Är som van att ha lite mer =/ Men då brukar jag slösa mer också.
Man ska inte gnälla på att man har lite pengar när man är mammaledig för man slösar automatiskt mindre. Jag har dessutom fläskat på mig så då slösar jag äääännu mindre pengar.
Man är mer hemma och lagar mer hemmamat. Kan planera maten bättre. För oss är spara pengar svårt eftersom vi slösar så himmelens mycket på mat men nu blir det inte riktigt lika mycket slösat när man planerar mer.

Nu har jag varit slö och inte planerat så mycket så inte konstigt slantarna sinar.

Mor och far handlar mycket åt pojken dessutom så vi hinner knappt köpa något själv åt honom. De älskar att handla saker till lillen och så länge det inte är alltför dyra saker så får de hållas. Än så länge är det ju bara en att handla åt. Någon barnmatsburk och så måste man ju låta dem handla. Det är väl om det blir stoooora grejer man får säga stopp.

Nu ska jag spana lite teve och chilla. Blir nog tidigt i säng idag. Hoppas bara jag kan sova =/

Hejpa hej

Kommentarer
Postat av: Peka

Jag förstår att du kanske inte skulle orka med en valp ;)

Jag är helt svettig efter bara en halv dag.. fast då hade vi besök också.

2011-01-21 @ 22:48:35
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Peka

Ja jag glömde säga vad det var för ras..

Det är en blandning mellan en golden retriver och en svart lapphund. Tjuvparning i byn du vet ;)

2011-01-21 @ 22:50:18
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback